Pagina's

zondag 4 september 2011

HEMA gezichtsmasker: Dead Sea Mask


Ruim een maand geleden kocht ik bij de Hema wat budgetproof beautyproducten, zoals de compact blusher, om te testen voor mijn blog. Omdat ik veel maskertjes heb, heeft het even geduurd voordat ik deze Hema gezichtsmasker geprobeerd/getest had. Vandaag een review over de Dead Sea Mask.

De Hema Dead Sea Mask is een gezichtsmasker met dode zee mineralen. De masker werkt reinigend en zuiverend.

Deze tekst staat achterop de verpakking:
"Dit diepreinigende en zuiverende klei masker met Dode Zee mineralen helpt onzuiverheden te verwijderen. Na gebruik voelt de huid weer fris, zacht en schoon aan."


De gezichtsmasker is dus bedoeld voor de onzuivere huid. Ik heb zelf een gecombineerde huid met een vette T-zone en af en toe kleine onzuiverheden. Deze masker is dus geschikt voor mijn huidtype.
De masker breng je aan met je vinger toppen op een schone huid. Ik heb zelf deze masker aangebracht met een platte foundation kwast, zo krijg je geen vieze vingers.
Je brengt een ruime laag aan op de huid. In de verpakking zit zo veel, dat mijn moeder ook nog genoeg had. Dat is wel een pluspunt, wel lastig als je hem alleen zou gebruiken. Dan zou je de masker met een wasknijper dicht kunnen vouwen, zorg er dan wel voor dat je hem binnen 3 dagen nog eens gebruikt.
De masker laat je 10 tot 15 minuten zitten. Daarna spoel je de masker af met warm lauw water.

masker 15 min. op

De masker trekt echt in de huid. De masker ruikt fris. Naar de zee kan ik niet echt zeggen. Eerlijk gezegt vond ik het iets weg hebben van een wc verfrisser, maar mijn moeder vond het meer naar een geurzakje ruiken.

Na het afspoelen voelde mijn huid inderdaad zacht aan, maar had mijn huid wel een trekkerig gevoel. Ik had behoefte aan een moisturizer. Mijn moeder heeft een droge huid en die had na het afspoelen een rode en trekkerige huid.

Ik vind het een gezichtsmasker die goed zijn werkt doet, maar hij droogt de huid wel iets uit. Ik raad hem niet aan mensen met een droge huid aan. Na mijn idee is hij te aggressief voor de droge huid.

De gezichtsmasker kost € 1,20 een mooi prijsje. Te koop bij de Hema.